SUNDAY GIRL!: ALEKSANDRA "DZIKUSKA" MAZURKIEWICZ



Po długich zmaganiach i oczekiwaniach udało się nam w końcu przeprowadzić wywiad z Olą Mazurkiewicz - Polską skejt reprezentantką w U.K. Sprawdźcie co Ola ma do powiedzenia :)











Ile masz lat, skąd pochodzisz, jak długo jeździsz na desce?

Jestem Ola a formalnie Aleksandra mam 22 lata, jeżdżę na desce już siedem lat.

Podstawowe pytanie zadawane w każdych chyba skate wywiadach na początek,  jak zaczęła się twoja przygoda z deskorolką , skąd wzięłaś inspirację żeby w ogóle zacząć?

Swoją przygodę zaczęłam od tego,że zobaczyłam swojego kolegę jeżdżącego na osiedlu i sama chciałam spróbować a zmotywowałam się jeszcze bardziej gdy ktoś mi wmawiał, że dziewczyny nie umieją jeździć na desce. Po każdym zlądowanym nowym triku łapałam większą zajawkę.

"Inspirują mnie sukcesy dziewczyn z Polski, którym
 gorąco kibicuje." 




Jak wyglądał twój pierwszy set-up? No i jaki trick siadł Ci po raz pierwszy? Masz jakiś ulubiony trick? 

Nie pamiętam dokładnie,ale była to kupna gotowa deska na początek z supersklepu. Swoją decyzje uzgodniłam z moim kolegą Mazim, który potwierdził,że jest dobra na początek .Moim ulubionym trikiem jest nollie flip.

Z tego co się orientuję mieszkasz już bardzo długo w Walijskim miasteczku-Cardiff. Jak tam jest? Jaki jest tam poziom jeśli chodzi o kobiecą deskorolkę? Śmigają jakieś zajawkowiczki, czy raczej jesteś w tym „sama”? Może masz jakąś skate-ekipę? Niekoniecznie dziewczyn.


Dziewczyny jeżdżą, ale nie w moim mieście tylko na obrzeżach niedaleko mnie,ale głownie na rampach i vertach,ja wolę streeta. Staram się werbować jak najwięcej kobiet do swej drużyny bo to zupełnie inny wymiar jazdy. Tak ogólnie to jeżdżę z kumplami z pobliskiego skateparku którzy zawsze mają zajawę i fajne pomysły.

Masz jakiś ulubiony spot w Wallii lub w Polsce?Może polecisz nam, na przyszłość jakąś miejscówkę jak wpadniemy do Walii :D

Ulubionym spotem jest Welsh office gdzie jest zadaszenie,są kąty murki i nie pada co jest często spotykane w Walli .Niestety trzeba uważać na ochronę gdyż są bardzo upierdliwi, ale to standard.W Polsce bardzo sobie upodobałam skatepark przy Wielkiej ale niestety został zburzony. Londyn jest ciekawym miejscem dużo spotów,schodków i nawet kryte parki, polecam.

Ile mniej więcej czasu poświęcasz na deskorolkę ?

Teraz jak dobrze pójdzie to raz na tydzień tylko o tyle źle,że pogoda nie pomaga i nie łatwo jest znaleźć czas ,ale zajawka nadal jest.



Jesteś szaloną kobitką, chyba najbardziej zakręconą i zajawkową jaką dotychczas poznałam :D Skąd czerpiesz tyle pozytywnej energii i zajawy?

To wszystko geny.Moja mama Maria jest szaloną kobietą i to od niej to odziedziczyłam. Moje Adhd może być uciążliwe,ale pomaga w zajawce. Lubię być aktywna i uwielbiam dawać komuś zajawę. Inspirują mnie sukcesy dziewczyn z Polski, którym gorąco kibicuje.



Teraz może zamienisz się na chwilę w ciocię dobrą radę i powiesz parę słów otuchy i rady dla początkujących dziewczyn? ( Jak to zrobiłaś w swoim, najlepszym i na pewno przydatnym jakim w życiu widziałam 5 na 5 hahaha)

Na pewno nie ma poddawania się to 1 raz. Nie zniechęcajcie się. Rzymu nie zbudowali w jeden dzień Cieszcie się z małych sukcesów. Zmieniajcie miejsce jazdy fajnie jest pojeździć gdzie indziej. Wchodźcie na shake your board i czerpcie stamtąd zajawke! Po każdym upadku podnieście się i próbujcie jeszcze raz a może się uda.Siniaki są fajne i efektowne.


Masz jakieś marzenie? Może chciałabyś coś zmienić w Angielskim lub Polskim kobiecym skateboardingu?

To proste. Chce kupić vana albo zorganizować i pojechać i pokazać moim koleżankom z Polski,UK i miejsca, w których ja nawet nie byłam. Pojechać na miesięcznego tripa z grillem, hahaha. Było by super, ale wszystko jest do spełnienia. Odkąd zaczęłam jeździć na desce odkryłam,że nie m rzeczy nie możliwych.


Masz zajawę na tripy deskorolkowe. Byłaś na Girls On Tour z naszymi dziewczynami, jak to wspominasz? A może planujesz jakieś toury w najbliższej przyszłości?

Tak,chcę aby jak najwięcej Polek wystartowało w Nass Festival w tym roku. Można tam pojeździć z amerykańskimi smaczkami i prosami. Na prawdę warto. Dziewczyny warto próbować ciekawe doświadczenie.

Regular vs Goofy?

Goofy.


Skatepark vs street vs Vert vs Bowl? 


Street i bowl.


Masz jakąś lub/i jakiegoś skate guru? Dlaczego akurat ta osoba/te osoby?

Agata Halikowska, Corey Duffel i Alexis Sablone. Poznałam Alexis na NASS i była sympatyczna i nie gwiazdorzyła i dawała pozytywne wibracje, Corey napierdala jak wariat, a Agata jest przyszłością Polskiej deskorolki.

I ostatnie pytanie kiedy się widzimy w Polsce?! :D

Jak najszybciej !!! Pewnie Kwiecień.