GO,GO!

GO SKATE GIRLS!- Czyli z archiwum kobiecej sceny deskorolki w Polsce. Felieton Karoliny Gorlewskiej z 2005, opublikowany na andegrand.pl , w którym Karolina apeluje do wszystkich skejtów i ,przede wszystkim skejterek w Polsce oraz zachęca do działania :)



"Ten felieton jest raczej przeznaczony dla dziewczyn, które jeżdżą na desce lub dopiero zaczynają. Sprawa oczywista na początek: w Polsce mało dziewczyn jeździ na deskorolce i widok dziewczyny na desce jest czymś rzadkim a dla zwykłych ludzi wręcz dziwnym. Chodzi mi o to że polski skateboarding dziewczęcy nie jest w ogóle zauważalny, a przecież istnieje. W całej Polsce zebrałaby się na pewno spora grupka dziewczyn. I super sprawą byłoby zorganizowanie jakiegoś obozu typu woodcamp, ale tylko dla dziewczyn. Ja po oglądnięciu filmu Villa Villa Cola-getting nowhere faster i Gallaz-a.k.a. girl skater (polecam) marzę żeby w Polsce powstała jakieś firmy tylko dla dziewczyn i jakieś zawody, imprezy itp. Fajnie by było żeby powstały teamy dziewczęce, i nie chodzi tu o sponsoring ale o dobrą zabawę jaką dają wspólne wyjazdy i zawody.Wtedy deskorolka dziewczęca poszerzałaby swoje kręgi i na pewno coraz więcej dziewczyn zaczęłoby jeździć (w Stanach organizowane jest np "Girls learn to ride") Deskorolka to najlepsza rzecz na świecie i nie powinno być nawet takiej myśli że dziewczyny nie powinny na niej jeździć. To jest dla wszystkich ludzi bez względu na płeć i wiek (moja siostra właśnie zaczęła jeździć a ma już prawie 23 lata!). Ja kocham deskorolkę i jestem bardzo szczęśliwa że się na nią natknęłam albo raczej ona na mnie :) Celem w moim życiu jest zrobienie coś dla deskorolki (dziewczęcej oczywiście:) ) Uważam że każdy kto się w niej zakochał, to po prostu po to się urodził i nie ważne na jakim poziomie jeździ, powinniśmy być dumni z bycia skaterami (skaterkami:) ). A więc wszystkie skate girls połączmy swoje siły i zróbmy coś byśmy mogły robić to co kochamy i czerpać z tego jak najwięcej radości i zabawy."

Źródło : andegrand.pl

   Po 7 latach od tego artykułu, z czasem zaczęły się pewne zmiany, na lepsze oczywiście. Mamy wyjazdy,zawody,teamy,filmy i firmy z udziałem polskich skejterek. Niestety nadal jest to nie wielka liczba.
Wnioski są takie :Zachęcać do śmigania na deskorolkach wszystkie laski i organizować jak najwięcej. Nie czekać na gotowe! Wziąć sprawy w swoje ręce jeśli jest taka potrzeba! :)

Tak więc: GO SKATER GIRLS!